weekend, oh nee, werken

13-09-2013 18:56

Zo, deze week weer een lekkere week gehad. Twee dagdiensten, niet m’n favoriet zoals de meeste weten, maar ach. Collega van de avonddienst kwam ’s middags helemaal hieperdepieper binnen. Wat bleek: er zwom een grote school dolfijnen hier voor de kust met daarbij ook een grote rog. Ze was t water ingesprongen en had ertussen gezwommen. Vond t helemaal geweldig natuurlijk. Nu moet ik eerlijk zeggen: ik heb een foto gezien van die rog en ik denk niet dat er een tweede Jacques Cousteau in mij schuilt. Ieuwgh hij was echt groot!! Ik denk dat ik helemaal gek zou worden in het water. Dus ik naar huis, omkleden en dacht dat ik toch wel even die dolfijnen wilde zien. ”Ja, ze zijn bij Spice.” Okeeee, nu eerst nog even ouderwets met de toeristenkaart uitvogelen waar spice is. 600 duik en snorkelplaatsen, maar geen spice, 43 stranden, maar geen spice. Uiteindelijk via internet opgezocht. Zit gewoon om de hoek hier beneden. Lekker dan. In de auto en hoppa die kant op. Wat denk je??? Allang al weg natuurlijk, maar he, ik weet nu waar spice is!

Heb hier van de week de eerste bbq gehad van mensen uit t ziekenhuis. Veel mensen van de groep voor ons die 6 mnd blijven, gaan nu langzamerhand richting huis. Voor hen was t dus een toedeloe-bbq en wij konden de overige mensen een beetje leren kennen. Helemaal gezellig en ook erg leuk dat je er voor uitgenodigd wordt. Mensen die hier al vaker geweest zijn of al langer zitten, zeggen ook dat iedereen in t begin een beetje aan t uitzoeken is van hoe en wat alles werkt, waar dingen zijn etc. Veel van hen zijn bereid om je wat te vertellen of tips te geven, zodat je niet voor alles het wiel zelf nog eens hoeft uit te vinden. Heel erg fijn.

Gisteravond met Rianne(AMC), een collega van de spoed en een collega van de functie afdeling iets gaan drinken op de pier bij Karels en daarna nog een hapje wezen eten bij een tapas-bar. Ontzettend gelachen en vreselijk lekker gegeten. Voor herhaling vatbaar!

Moest trouwens gisterochtend naar de IND hier(immigratiedienst) voor een verklaring van rechtswege. Had een afspraak om 9 uur en aangezien alles op z’n Bonairiaans gaat, was zuster Kaper goed voorbereid op pad gegaan. Denk nou, 9 uur afspraak, zal dus wel kwart voor 10 worden ofzo, met uitloop naar half 11. Ach, ereader mee, ipad mee, water en sultana: kom maar op, mij krijg je niet gek!! 9:10 stond ik weer buiten met een sticker voor de aanvraag in m’n paspoort. Flabbergasted stond ik met m’n hele zooi weer in de zon. Jaja, ze kunnen t dus wel.

Gisteravond ook kennis gemaakt met vele andere eilandbewoners. Ik dacht vannacht dat ik gek werd!! Het blijkt dat enkels, ellebogen, kuiten en bovenarmen zeer gewild zijn bij de MUG alhier. Ik had me nog goed ingesmeerd met deet, off spray gehaald en gesprayed. Nou, volgens mij lachen die beesten zich suf om al die randdebielen die die zooi kopen, want t boeit ze niks, de hufters!! Hierbinnen gelukkig nog geen muggen (nog niet)…… Vanmorgen dus maar naar de drogist gereden voor nestosyl, soort prrrrikweg. Ik ga t even aankijken, maar anders ga ik ook zo’n elektrocutie-tennisracket aanschaffen (ja Mw Thieme, echt waar!!!), haha eens kijken wie er dan wint!!!!! Kom maar op! Krijg ik meteen een beetje beweging, want anders vrees ik dat dezelfde omvang en BMI ga krijgen als de gemiddelde Bonairiaanse mevrouw. Nou geloof me: die is riant. Er schijnt hier een rage op t eiland te zijn onder die riant aanwezige mevrouwen, genaamd: twerken. Nou met werken heeft t niets te maken en je lacht je helemaal suf. Ik zou zeggen: kijk maar op you tube of google. Haha, nee daar gaat deze kiloknaller niet aan meedoen, dus even wat actie gaan ondernemen.

Ik ga nog even een duik nemen. Moet zo werken, heb 5 avonddiensten. Gaat vast gezellig worden. Komt goed. Spreek jullie snel weer!

Kus uit Antriol!

Ayo!