tijd gaat snel....

11-02-2014 02:31

Ik kom net terug van de airport. Afgelopen week had ik bezoek van Saskia en Wilma, twee collega’s van de IC van de VU. De dames kwamen om een weekje te genieten van het prachtige eiland. Dat is volgens mij goed gelukt. Ze hebben zelf met de auto veel van het eiland gezien en we zijn de prachtige lagadishu route gaan lopen in Slagbaai National park. Heb m nu 4x gewandeld, maar blijf t prachtig vinden. Daarna lekker geluncht bij spice en vervolgens kon ik richting t werk voor een late dienst, want ja, bezoek is leuk, maar t werk gaat ook gewoon door…. Aantal maal met elkaar uit eten geweest ’s avonds en zondag nog even Arawak bezocht. Ja, was weer een gezellige week!! Dames, dank!

Met Nicole ben ik van de week een scootertocht over het eiland gaan doen. Hilarisch en absoluut aan te raden. Ik heb me suf gelachen. Jut en Jul allebei op een tweezitter, enkelzitters had ie niet meer want er lag een cruiseschip, en daar gingen we. Moesten ons eerst melden bij Johnny(jaja t was zo’n echte), die ging ons uitleggen hoe t werkte. Nu ben ik van vroeger alleen m’n Cita gewend dus dit was even nieuw. Vooral hoe dat ding op de standaard moest, hahaha, nou das niet zo handig met je slippertjes aan. Maar hé, bij gebrek aan ander schoeisel moesten we wel. Zijn eerst even rondje parkeerterrein gegaan en hoppa, daar gingen we. Invoegen op de wat drukkere weg, door de winkelstraat en GO, gas is alles. Hahahaha. Langs Hato, de toeristenweg richting karpata, want Nicole wilde daar graag even kijken(jaja Landhuis Karpata Nicole ;p). Daar gestopt, gegiert omdat dat kreng niet op de standaard ging en je elkaar ook niet even kunt helpen, want dat pleurt die andere scooter natuurlijk om…..pffff. Door via het Gotomeer richting Rincon. Het is zo heerlijk om lekker te rijden met t rijwindje wat je onderweg hebt, goed smeren, maar echt top! In Rincon is de Kadushi distilleerderij. De Bonairiaanse drank die hier gemaakt wordt is een drank van de kadushi cactus en limoen. Was er al een paar keer langsgereden en toch wel heel benieuwd. We zagen staan dat ie die dag eigenlijk niet open zou zijn, maar als er een cruiseschip ligt, is alles plots open. Dus een Amerikaande gids kwam ons al tegemoet lopen en vroeg ons of we van t schip kwamen. Nou nee dus. Ahh locals, yup, loop maar verder. Hopi bon. Uitleg gehad over het proces en natuurlijk ook wat geproefd. Flesje mee voor in Nederland! Lekker hoor. Daarna gestopt in Rincon om te gaan lunchen bij meneer Norman. Das een wat oudere Bonairiaan met een snek. Veel gesproken over de verschillen van Bonaire van vroeger en nu, ondertussen een pastechi gegeten en weer de hort op. De lange weg van Rincon naar Kralendijk. Nou dat is een weg die langs de kust loopt, veel wind, gaten in de weg en auto’s die met een rotgang langs je heen scheuren. Even opletten dus. Even zwaaien naar Aletta d’r geitjes om er vervolgens vol gas langs te gaan. Aletta zal wel weer aan t klussen geweest zijn. Terug in Antriol richting Lagoon gereden. Langs de vuilstort naar een prachtige baai toe. Onderweg nog een dikke vette bui en natuurlijk nergens om te schuilen. Wel wat herkenbaar omdat de druppels voelde als hagel…..goede oude Cita tijd…alleen die stopte er altijd mee in de regen. Deze gelukkig niet. Bonaire is een heerlijk eiland met een top klimaat, want na 5 minuten was t droog en scheen de zon weer flink, zo droog. Mooie foto’s gemaakt aldaar en terug naar Kralendijk om te tanken. Die arme kiepauto chauffeur achter ons. We hebben ons kapot gelachen bij de pomp. Ding moest natuurlijk op de standaard(ging nog steeds niet heeeel snel en soepel), toen moest dat pokkeklepje opengedraaid worden en daarna die twee dingen voltanken. Jaja, voltanken. Haha nou dat kostte voor 2 scooters 4,50 dollar totaal. Ik lach me suf hier. Uiteindelijk klaar en weer invoegen om lekker via de kronkelweg naar sorobon te crossen voor een bakkie bij Jibe, even in de schaduw, ook wel prettig. Koffie en sappie op en met dat orgel richting de zoutpannen. Hele route langs de zuidkust gedaan. Nou, toen had ik toch wel een redelijk houten kont moet ik zeggen. Scooter aftanken en retour brengen. Geloof dat we de twee politiemannen bij de pomp een kostelijke 10 min hebben gegeven, want na t tanken kreeg ik m’n scooter niet meer van de standaard af. Elke keer als ik naar voren bewoog op dat orgel, schoof ie op z’n standaard mee naar voren. Vreselijk de slappe lach natuurlijk en de heren konden er ook erg om lachen, maar helpen? Nee hoor, hufters.

Conclusie: vreselijk leuke en gezellige dag gehad. Van 10 tot 17 uur weggeweest, 90 km gereden. Je ziet alles net ff anders als je met de scooter bent. En dat voor in totaal 9 dollar aan benzine in totaal voor twee scooters.

Ook ben in van de week weer gaan surfen. Vorige week stond er weinig wind en kwam ik dus geen fluit vooruit op m’n deur met oefenzeiltje, dus nu wederom op een deur, maar met een iets groter oefenzeil. Nou, dat heb ik geweten. Er stond namelijk hopi veel wind. Het was een stuk zwaarder om het zeil uit het water te tillen en als ie wind ving, dan kostte het heel veel moeite om t zeil vast te houden. Kon zelfs al wat gaan hangen in de wind. Whoehoeee, ik kom r wel, duurt alleen even en waarschijnlijk heb ik straks armen als Popeye. Morgenochtend ook weer even surfen voor m’n late dienst. Leuk!!

Het begint nu ook de tijd te worden dat er mensen weggaan hier. Mensen met wie ik veel ben opgetrokken. Nicole vertrekt zaterdag, Rianne en gezin eind feb. Vind er geen klap aan!!!! Tuurlijk weet ik wel dat alles gewoon doorgaat, maar ik ga ze allemaal wel heel erg missen. Even afwachten hoe alles gaat lopen…

Het enige voordeel wat er zit aan t feit dat de tijd zo snel gaat, is dat papa en mama bijna komen. Eind februari, oh kan haast niet wachten, heb d’r zo’n zin in. Gaat niks boven een knuffel van je ouders. Volgens mij heb ik dat eerder ook al geschreven… Nou en, het is gewoon zo!!

Ohw en ik heb net weer kerstpost gekregen!!! Nee Thijs, sorry, die van jullie is er nog niet. Nee, ik heb een december-kraslot van Leonieke gekregen. Haha, daar maak ik een maart-kraslot van, danki!!! En Oma Kaper d’r kaart is binnen. Koelkast wordt al voller beplakt, leuk!!!!!

Komende week weer surfen en ook de popquiz komt er weer aan en zowaar ben ik vrij. Nou ja, ik heb vlieg standby, maar als er geen vlucht is, kan ik er wel bij zijn. Jippie!!!!! Gaat een leuke week worden!

Tot snel weer!

Ayo