je blijft je verbazen

06-09-2013 13:24
 
Vannacht m'n tweede nachtdienst al gedraaid. Ach als je net uit je jetlag bent, klap je d'r zo weer in.... Het is deze week erg rustig. zitten nu met z'n tweeën. vandaag dag van Bonaire, dat is een nationale feestdag. qua feest een beetje vergelijkbaar met koning(inne)dag bij ons. Er komen heel veel bikers uit Curaçao en Aruba op deze dag. alles rijdt hier zonder helm, met een forse dosis drank op en veeeeeel te hard. Daar hebben ze trouwens geen feestdag voor nodig, dat doen ze elke dag. Dus wellicht nog een neurotrauma op komst?? Kom maar op!!
Het is hiervoor t grootste deel pre en postoperatieve zorg die je levert. Soms een trauma, maar niet vaak. Leeftijd maakt niet uit, dus van ieniemini die net geboren is tot 100+. Die kleintjes gaan alleen heel gauw met de air ambulance over en de mensen die toch wel dreigen slecht te worden, worden hier gestabiliseerd en gaan dan ook over naar Curaçao, Aruba of Colombia. Als t goed is, mogen Rianne(collega AMC) en ik ook mee gaan vliegen. Dat zou wel gaaf zijn!!! Je vliegt altijd met 2 vpk en de rest van de bezetting hangt af van het soort patiënt wat je brengt of haalt. Er kan een arts mee of nog een verpleegkundige en soms familie. Ik ben benieuwd.
Ik begin me in m'n appartement steeds meer thuis te voelen. Even bij de lokale action geweest voor wat spullen en de jumbo inmiddels ook gevonden. Ik reed vanmorgen naar huis en t regende de stront van dijk. Jeetje mina wat een water zeg. Eigenlijk heeft t elke dag bij vlagen al fors geregend en gebliksemd. Nadeel is dat de grote zwarte, normaliter kruipende, huisdieren(die ik godzijdank niet in m'n appartement heb) dan bang zijn voor natte voeten en dus ineens gaan vliegen. Vieze dikke torren en kakkerlakken, ieuwgh, zo ranzig. Eerst ff goed naar de omgeving van je deur kijken alvorens je m open doet. Verder kom je hier ook heel wat ander loslopend wild tegen. Naast veel zwerfhonden zijn er hier ook veel ezels, geiten, leguanen, hagedissen en vanmorgen stond er een varken op de weg. O ja en in een tuin verderop woont een grote landschildpad. Joh, een kinderboerderij is er niks bij.
Ik hoorde trouwens ook dat ik in een niet al te beste buurt woon. Het schijnt de hoerenbuurt van Bonaire te zijn. Ik vond al dat er zoveel geblindeerde auto's op Bonaire reden, dat is volgens m'n collega's niet vanwege de zon.... Haha, ik lach me suf hier