gaat stiekem erg snel

20-09-2013 03:48

En voor je het doorhebt, zit je derde week er ook al weer bijna op. Na 5 late diensten ook nog een vroege gedraaid. Zitten maar met 9 man in een team, dus als er door omstandigheden eentje uitvalt, heb je weinig ruimte tot oplossen. Goh, tis ook overal hetzelfde. Alleen heb je hier gewoon echt geen speling. Laatste week meer t doen gehad op t werk. Was ik erg blij mee. Lekker aan de arbeid. Het is wel erg prettig dat de airco aanwezig is op de special care hier, zowel op de zaal als in de plegenpost. Afgelopen week stond dat ding alleen zo te loeien dat ik van ellende even naar buiten moest om op te warmen. Tsja, zo kan t dus ook.

Van de week naar een kroeg hier in Kralendijk geweest voor de popquiz die eens in de vijf weken gehouden wordt. Jeetje mina, wat heb ik een pret gehad. Zit je met z'n allen in een bloedhete kroeg te luisteren naar liedjes binnen 6 categorieën, zoals: covers, zoek de verbanden tussen drie liedjes, hiphop, liedjes waarin happy voorkomt en meer van dat soort ongein. Van alle nummers moet je, naast bijv de verbanden, ook de titel en artiest noemen. Nou, ik dacht dat ik redelijk goed was in de goud van oud nummers en qua meebleren is dat ook zo, maar als je dan de artiest moet noemen.... Nee, we waren uiteindelijk een goede middenmoot en hebben diverse openbaringen gehad onder t mom van: " wie was dat nou ook al weer... O, ja!!!! O, nee.... Huh, ah dat wist ik heus wel." Er kwamen steeds meer mensen meehelpen. Op een gegeven moment bleken de artsen uit fundashon er ook te zijn. Waardoor we ook wat hulp kregen bij de nummers van oa blondie en de generatiekloof iets minder diep werd. Maar voor de eindzege mocht t niet baten. Ik heb een beregezellige avond gehad en de tranen liepen van dikke pret over m'n wangen.

Ook m'n eerste yoga-les gehad. Jaja, deze stijve hark heeft eens gek gedaan en is vrijwillig meegegaan. Ben heel naïef op een matje gaan liggen bij t strand in de buurt en dacht dat ik af en toe wat gekke poses aan moest nemen, adem in, adem uit, chill. Nou, ik kan jullie mededelen dat dat niet helemaal t geval was. Mijn god!!! Ik stond op een gegeven moment te trillen op m'n benen en t zweet droop van m'n toet af. Ik denk: nou moet ze stoppen, want ik zak hier door m'n hoeven. Tjemig de pemig zeg. Vrees dat ik spierpijn ga krijgen op plekken waarvan ik niet wist dat dat mogelijk was.

Ben naar Sorobon geweest. Das een heel mooi strandje, zal wat foto's bijvoegen. Zit er aan te denken om te gaan leren windsurfen. Dus moet even horen hoe t zal gaan met de vliegdiensten die we gaan krijgen. Je moet, volgens mij, eerst drie keer als derde pleeg meegeweest zijn op een vlucht en dan kan t dus zijn dat je 24-48-72 uur standbye diensten draait naast je gewone diensten. Alles om die eerste drie keer mee te kunnen. Zodra er een vlucht is, zal je gebeld worden om mee te gaan en dan moet je binnen een half uur, omgejurkt en wel, in t ziekenhuis zijn. Mocht er echter een dokter of familie meevliegen, zal je als derde pleeg afvallen en blijf je dus op Bonaire. Na drie vluchten mag je als tweede pleeg mee. Ach we gaan t zien, maar moet dus even kijken hoe dat zal gaan. Kan natuurlijk niet op t water staan(of naast de plank liggen) als aan de kant de telefoon gaat. Bij Sorobon was het zo vreselijk heet, gevoelstemperatuur 44 graden. Ik stierf t af, ondanks de zee en ben dus naar t appartement teruggereden, lekker in de schaduw aan t zwembad.....wat een dilemma's hè. Ach, zo heeft iedereen zn problemen.

Zag op Facebook bij diverse mensen al ouwewijvenkleedjes en kachels voorbij komen. Hoop dat t komend weekend met de dam tot dam redelijk loopweer is. Pap, fijn dat je op mijn startbewijs met mam meeloopt. Je kunt t!!! Ik denk zelfs dat je, met al dat gesport van de laatste maanden, misschien zelfs wel wat sneller bent dan mams.......haha, nee dat ga je niet redden, maar t idee is grappig. Ik ga aan jullie denken! Iedereen die komend weekend de dam tot dam gaan wandelen of hardlopen: succes! Ik vind jullie kanjers!

Dikke kus

Ayo