vertrek/aankomst bonaire

04-09-2013 16:46

Nou, na een drukke tijd met verhuizen, regelen, overdracht huis etc nog een heerlijk weekje bij pa en ma thuis gebivakkeerd. Fijn om weer even door mams vertroeteld te worden en rustig de tijd te hebben om nog langs de mensen te gaan die ik nog graag even wil zien voor m’n vertrek. Zaterdag de koffer, met aardig wat ruimtelijk inzicht van moeders, ingepakt. Tsja, ben d’r nou eenmaal zelf niet zo goed in…. Zondagochtend richting Schiphol. Eerst nog wat gemiep van de koffermevrouw van KLM. U heeft 2kg teveel bagage, dat kost u 100 euro, dusssss. Nou doei, dan maar dat geld betalen, want er kan echt niets meer uit(en ik durf m eigenlijk ook niet meer open te maken, want dan krijg ik m waarschijnlijk nooit meer dicht). Bij de servicebalie aangekomen vertelde de jongeman achter de balie dat t mijn “lucky day” was. Het kostte me niets. Ik zeg: topper! Lekker begin van de dag. Nog even een bakkie gedaan met paps en mams en Fem was er ook nog ff met Dayo en Jady, helemaal gaaf!!!! Tsja, dan komt toch t moment dat je door de douane moet. Hello goodbye van dichtbij. Ohw ik ben daar niet goed in dus ze biggelden al zeer snel over m’n wangen. Stomme gejank ook altijd.

Over de vlucht kan ik kort zijn. Top!!!! Prima eten, voldoende te drinken, geen turbulentie en een mevrouw naast me die me vast wat Papiamento ging leren. Tussenlanding Curaçao zonder gekke dingen en daarna door naar Bonaire. Iets voor op schema geland, douane door en op zoek naar “iemand” die me op zou halen. Na wat rondkijken kwam er iemand naar me toe en werd ik naar m’n appartement gebracht. Keurige studio, alles erin wat je hebben moet, zwembad boven waar je gebruik van mag maken. Ik zeg: lekker!! Even een biertje aan de bar en daarna naar bed ivm tijdsverschil. Ja beetje te vroeg, dus zat om 3 uur rechtop in m’n bed. Ohw wat een ei. Nou ja, niks aan te doen. Zien morgen wel verder. ’s Morgens maar even boodschappen gaan doen in m’n spiksplinternieuwe bolide. Jaja er stond welgeteld 13km op de teller!!!!! Ze hebben vast de toestand van mn seat niet gezien, oeps. My god, je loopt hier gewoon de appie binnen met euroshopper en al???? Qua dialect dacht ik dat ik in Twente was beland. Niet te filmen dit, maar ja, prima. Prijzen liggen hier wel wat hoger($5 voor pakje yoghurt is aardig aan de maat dacht ik) Ach, we zien wel. Daarna naar ziekenhuis gegaan, want ik wist helemaal niets. Geen rooster, werktijden, pakken, niks. Wat zakelijke dingen daar geregeld en de volgende dag direct dagdienst. 

Je merkt al heel snel dat het er hier toch echt anders aan toe gaat vergeleken met bij ons thuis. Populatie is anders, werksfeer is anders. Tis een heel klein ziekenhuis en dan merk je ook dat iedereen elkaar kent. In de VU ken je ook veel mensen, maar hier kent iedereen elkaar. Heel bijzonder om te zien. Aan veel mensen voorgesteld en een beetje meegekeken met de werkzaamheden hier en wat wegwijs gemaakt. Ben er ook achter dat ik toch echt wel wat Papiamento moet gaan leren en daar even m’n best voor moet gaan doen. Lijkt me een leuke uitdaging.

Op een of andere bijzondere wijze heb ik t voor mekaar gekregen om nog vóór dat er 50km op de teller stond een lekke band te krijgen. De wegen zijn hier op sommige plekken echt superslecht met diepe kuilen, die je niet altijd ziet als t zo vreselijk geregend heeft als die dag….beetje jammer. Gelukkig hebben ze me vanuit t ziekenhuis top geholpen en de band gewisseld.

Voor de rest ben ik bezig om hier wat te acclimatiseren en een beetje te oriënteren. Mn buurvrouw  hier blijkt een oud klasgenootje van de HBOV te zijn en de buurman in een collega van de special care hier. Zit dus niet helemaal alleen. Verder goed contact met collega uit AMC, helemaal gezellig.

Morgen al de nachtdienst in, dus ga overdag een beetje over t eiland rijden, boodschapjes doen en ook even in de zon liggen, vit D, ik hou ervan!! Zal op deze website zo af en toe even een verhaaltje zetten over wat ik allemaal meemaak hier op t eiland. Ook zal ik zo nu en dan er een foto op plaatsen

Ayo!