al twee maanden hier

02-11-2013 10:28

Zo, alweer twee maanden hier op Bonaire. Ik ben nog steeds volop aan t genieten. Sommige mensen denken dat ik hier niets anders doe dan leuke dingen, maar kan jullie vertellen dat ik gewoon een 40-urige werkweek heb met daarnaast nog m’n vliegdiensten, dus het is niet alleen maar hoempapa, lang leve de lol, maar wel ontzettend genieten tussen de diensten door!!

Het regenseizoen is hier begonnen. Beetje jammer, maar ja, hier waait t tenminste niet zo hard (zag dat jullie wat woei gehad hebben………) en het is nog steeds korte broeken temperatuur. Daarentegen kan ik wel melden dat als t hier regent, het ook echt de stront van de dijk regent. Tjemig de pemig. Ik zit in de nachtdienst en t water kwam ook zo het ziekenhuis in lopen. Heel bijzonder en vooral heel nat. Gelukkig bleef mijn afdeling droog! Het heeft gister ongeveer 24 uur achter elkaar geregend en dan niet de “buien” zoals we die in Nederland kennen, nee dat x6 en dan 11 uur achtereen, voor de rest wat gemiezer en Nederlandse buitjes. Het hele eiland staat blank. Je gaat op je blote voeten naar je auto, want je staat tot je enkels in t water. Gelukkig woon ik de heuvel op, maar als je daar dan heen rijdt, kolkt t echt naar beneden. De wegen worden per acuut ook heel erg slecht, alle gaten die ze tussentijds opgevuld hadden, spoelen weer open. Het wachten is dus op de volgende lekke band.

Afgelopen twee weken niet zo heel veel bijzonders gedaan. Wel op een avondje wezen bbq-en met collega’s op t strand. Heerlijk! Je eet wat er gevangen wordt. Die jongens hebben de vis gevangen, schoon staan maken op t strand en daarna op de bbq gegooid. Haha, dat wordt nog wat als ik mee ga vissen op zee. Ik zie mezelf nog de rondweg over rennen met een visje aan m’n bamboehengel richting mams omdat ik m niet zelf van t haakje durfde te halen. En ik ben nog steeds van de categorie dat wanneer een goudvis uit z’n kommetje springt, en ik de enige ben die er is, het beest toch echt zal overlijden, want voor geen goud dat ik m oppak en terug doe in zn kommetje! Tsja, had ie maar geen vis moeten worden en had ie maar rustig moeten blijven zwemmen. Nee, zit je straks op zo’n boot met een vis aan je handlijntje te vragen of die jongens m eraf willen halen. Ik voorspel nu al dat ze zich kapot lachen…. Ik vind tot nu toe snorkelen al dichtbij genoeg en heb ik nog niet de passie om te gaan duiken. Wie weet zie ik straks ineens t licht en ga ik dat alsnog doen, we zien wel. Komende week met drie dames van t AMC met de boot mee en snorkelen een hele dag. Als ik als enige VUMC-er dus niet terug kom, dan weten jullie in lk geval met wie ik weggeweest ben(haha). Nee, lijkt me beregezellig, ben benieuwd.  

Wederom een popquiz achter de rug. Blijft leuk dat meebleren! Ik hou d’r van! Daarbij moet ik ook melden dat de Amstel Bright hier stiekem heeeerlijk smaakt. Aiaiai wat is dat lekker, limoentje erin, hopi bon! Het is zo fijn om te zien hoe relaxed alles hier gaat. Ik denk, dat als ik straks weer in Nederland ben, ik dit wel ontzettend ga missen. Maar gelukkig heb ik nog 4 maanden en ga daar dus volop van genieten.

Het cruiseschepen-seizoen gaat hier half november beginnen. Het schijnt dan op t werk bij vlagen iets drukker te zijn. Volgens de mensen hier is het erg indrukwekkend om het aanmeren en wegvaren van deze flatgebouwen te zien. Ik ga dus ook maar eens bij de kade zitten wanneer er zo’n joekel aankomt. Wil zoiets wel eens zien. Er ligt hier trouwens een “bootje” aan de kade, OMG, heli erop, auto’s, kleinere bootjes….Dat alles voor een schamele 130 miljoen. Tsja, als je 15 miljard hebt en de naaste collega van Bill Gates bent en toch verder geen hobby’s hebt om t aan uit te geven…. Ik heb m nog gezocht in de kroeg, maar kon m niet vinden. Helaas. Nee maar als die cruiseschepen er zijn, krijg je ook een invasie van vooral Amerikanen en Duitsers op t eiland. Als de eerste gesignaleerd zijn zal ik er over berichten.

Komende twee weken veel vergaderingen en bijscholingen. Bijna klaar met de hele air ambu cursus. Vorige week training over airport safety en security gehad, was wel weer ff leuk. Nu nog een les luchtvaartfysiologie en CRM en dan is dat weer klaar. Elearnmodules in de nachtdienst kunnen doen, ook wel prettig.

Ga trouwens komende week beginnen bij de sportschool bij mij in de buurt. Lijkt me heerlijk om weer ff aan de bak te gaan. Het is te warm om overdag te gaan sporten buiten en daarnaast barst t hier van de zwerf-/waakhonden. Ze vliegen je al aan als je in je auto zit, laat staan als je op de fiets of aan t hardlopen bent. Nee sorry, daar begin ik niet aan. Dan heb ik al een SVT van 330 voordat ik ook maar iets gedaan heb. Ik ga dus gewoon ff lekker naar de gym. Yoga doe ik nog steeds trouw en dat gaat steeds beter! Haha, soepele San in wording!

Nou tis wel weer even mooi geweest zo. Bij nieuwe of gekke dingen bericht ik weer!!

Nog even de felicitaties aan mijn neef en z’n lieverd voor de geboorte van hun dochter.

Verdrietig nieuws uit de Achterhoek: ik gedachten ben ik bij jullie.

En Bren: ctrl, alt, delete is ook foetsie he!

Trouwens dank voor alle berichtjes op t gastenboek hier. Ik antwoord er niet zo vaak op, maar lees ze absoluut!

Ayo