heerlijk hier

12-10-2013 01:01

Liggend bij t zwembad is er wel even tijd voor t schrijven van t volgende verhaal.  Met een Amstel bright naast me en de wetenschap dat ik heerlijk vrij ben vandaag. I love it!
Deze week is een drukke week in Kralendijk. Van begin van de middag tot in de kleine uurtjes is er van alles te doen op en om het Wilhelminaplein hier. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geen wedstrijdboot voorbij heb zien komen overdag, maar ik kan uit ervaring zeggen dat t 's avonds erg gezellig is. Veel stands met de welbekende goedbedoelde rotzooi zoals overal en heel veel eetkraampjes. Ook is er een groot podium waar allerlei lokale bands, rappers en brass-bands optreden. Heel erg gezellig! Ik blijf me verbazen over het ritmegevoel van de Bonairianen. Fantastisch. Ze worden ermee geboren, dan kan niet anders. Briljant gewoon! Het is zo leuk om naar te kijken. Of het nu een kind van 3 is of een stel van een jaar of 60, heerlijk! Ze gaan als een malle, allemaal. Om jaloers op te worden.
Stond trouwens laatst in de kroeg hier, bere-gezellig. Sta ik met een vreemde gozer te praten die vertelt dat ie met een single-vakantie weg is en de volgende dag voor 5 dagen naar Curaçao gaat. Dus ik: goh, wat leuk, heb je t een beetje naar je zin, bladiebla? Vraagt ie of ik hier woon en  hoe oud ik ben en natuurlijk wat ik hier doe. Dus dat vertel ik. Wat denk je dat ie zegt: nou, best knap dat jij dit op jouw leeftijd nog doet! WTF?!?! Helemaal flabbergasted kijk ik m aan en zeg: " denk dat jij nog heeeeeel veel single-vakanties gaat krijgen. Ik geloof dat ik daar een bekende zie. Ayo.". Haha wat een ei! Geloof niet dat ie t helemaal begreep.
Eerste stand-by dienst gehad, maar geen vlucht. Ach, dat komt vanzelf wel. Ik wacht rustig af. Als je alle dingen zo leest, zou je volgens mij haast denken dat ik alleen maar aan t stappen ben en aan t zwembad/op t strand lig. Nou eerlijk gezegd, dat is ook zo. Nee, das gekkigheid. Werk gewoon 40 uur en daarnaast nog de vliegdiensten, maar dit is gewoon t voordeel van wisseldiensten. Je kan ook overdag wel eens vrij zijn en leuke dingen doen.
Ben er ook achter dat het heerlijk is om rond lunchtijd lekker bij Karel op de pier te gaan lunchen, ereadertje mee, bakkie koffie, zon, windje. Supergoed te doen. Van de week voor de nachtdienst even met de buurvrouw een bakkie koffie gaan doen bij Karel en naar de zonsondergang gekeken. Wauw. Ik begin een beetje op een ouwe muts te lijken denk ik, maar jeetje mina, wat blijft dat mooi. T heeft echt iets magisch. Je blijft er ook foto's van maken, elke keer is t anders. Zal weer wat foto's bijvoegen.
Veel mensen vragen of ik Nederland mis. Nou, ik kan met volle overtuiging zeggen: NEE! Nederland mis ik absoluut niet. Als ik hoor dat het er de hele dag zeikt van de lucht, de lange mouwen en dikkere jassen uit de kast gehaald zijn, de kachels weer aan staan en dat er weer file staat voor de coentunnel, nee dan mis ik t echt niet. Wat ik wel mis zijn bepaalde mensen, maar die heb ik inmiddels ook gewoon gesproken via de whatsapp en vooral ook via Skype en FaceTime. Ik denk dat als dat er niet geweest zou zijn, ik het een stuk moeilijker zou vinden. Nu ik steeds wat meer gewend ben aan de manier van leven, hoe t hier werkt en alle andere dingen, begin je ook wat meer tijd te krijgen om na te denken over wat er de laatste tijd/jaren allemaal gebeurd is. Thuis, met vrienden, mensen die je mist. Je gaat de dingen op een rij zetten en er ook wel over nadenken. Dat heeft in een een aantal gevallen een lach op m'n gezicht getoverd,maar stiekem vaker toch wel een traan. Nu is er de rust en de tijd voor. Denk dat t goed is dat dit gebeurd. T hoort erbij en het was ook nodig.
Ontzettend leuk nieuws de afgelopen weken over de kleine van Wen die geboren is en de kleine van vrienden van m'n broer. Ja helemaal leuk die mini's en blij te horen dat alles goed gegaan is. Jel deze week d'r diploma-uitreiking(gefeliciteerd waif), m'n allerliefste schoonzus jarig(ik spreek je maandag kanjer), collega's die morgen met z'n allen een uitje hebben(have fun, ik drink er vanuit hier een mee en volgend jaar ben ik erbij), collega die vandaag getrouwd is(Veerle gefeliciteerd!). Nou, ben vast nog wat dingen vergeten, maar ach this is Bonaire!
Tot snel weer!
Ayo