goed begin van t nieuwe jaar

11-01-2014 19:23

Zo hèhè, lekker even bij t zwembad liggen vandaag. Straks met de bon tuk mee en vanavond komen Leonieke en Jolanda aan. Heel veel zin in! Ik heb nu standby dienst voor t vliegen en kan dus toch geen kant op. Mooi de tijd om ff blog bij te werken. Even denken...de vorige was tussen kerst en oud en nieuw geloof ik hè. Nou,  even denken waar ik ga beginnen.


De 30 ste was Nicole jarig en ze nam ons mee met de bon tuk om een 2 uur durende tour over de zuidkant van t eiland te doen. Ik had ballonnen mee en Janny en Mieke slingers, dus we hebben de bon tuk opgetuigd en hoppa daar gingen we. Flesje(s) wijn mee, hapjes mee, een forse dosis gezelligheid en vooral een mega dosis meligheid. Zo her en der op de tour kregen we wat over t eiland te horen, maar wij zijn natuurlijk geen toeristen en een paar van die meiden wonen hier al een jaar of langer, dus t was allemaal niet geheel nieuw en we zijn ook wel eens met de chauffeur in discussie gegaan. Ach ach die arme man, hahahaha. Via de kronkelweg naar Sorobon gegaan, daar even gestopt en geproost en daarna de weg naar t zuiden vervolgd. Naarmate de middag vorderde werd de meligheid natuurlijk steeds erger, tot t punt dat we heerlijk zaten te zingen in de bon tuk. De chauffeur vond t uiteindelijk zo gezellig dat ie zelfs 2x met ons door de Kaya grandi gereden is. De Kaya grandi is de boulevard hier. Niet zoals in de grote badplaatsen, maar gewoon een winkelstraat van 300 meter, haha. Als afsluiter nog een flesje prosecco in havana, om de avond op gepaste wijze te eindigen. Was een superleuke middag/avond!!!
 

De volgende dag natuurlijk oudjaarsdag. 's Morgens bij de appie oliebollen en champagne gehaald en daarna lekker bij t zwembad gelegen. Ik had met kerst gewerkt, dus oud en nieuw lekker vrij. In Nederland werk ik liever met oud en nieuw zodat ik de kerst met m’n fam kan zijn, maar ja, die waren hier toch niet en oud en nieuw zou erg gezellig en bijzonder zijn was me verteld. Dus 's avonds naar Nicole om daar met 8 man te gourmetten. Blijft toch een gekke avond. Het is hier 5 uur vroeger, dus om 19 uur bonairiaanse tijd was t in Nederland oud en nieuw. We hebben daar met z'n allen op geproost en de meeste van ons hebben even met Nederland gesproken via de FaceTime etc. Ik heb papa en mama ff gesproken en kon t niet laten om de beide oma's even te bellen. De dames zijn respectievelijk 87 en 90 jaar oud. Nou, schot in de roos. Nadat ik eerst heel erg duidelijk moest maken dat ik Sandra uit Bonaire was, dachten ze allebei dat ze in t ootje genomen werden. Uiteindelijk hadden ze door dat ik t echt was en volgens mij was die verrassing goed gelukt en werd t erg gewaardeerd. Heerlijk. Ik word toch altijd wel een beetje een emo-trut op oud en nieuw. Haha, dus nog maar een borreltje genomen en heerlijk gegeten met die meiden. Op tijd naar Spice gegaan om daar de jaarwisseling in te luiden. Bijzonder hoor, je staat In je jurkje met je blote voetjes in t zand te dansen met allemaal gezellige mensen.
Dit, terwijl t inNederlandl de stront van de dijk regent en je hier je tent uit zweet van de warmte. Rare gewaarwording, maar wel iets waar ik aan zou kunnen wennen hoor ;p!! Feestje was redelijk op tijd afgelopen en een aantal gingen nog door naar Cuba om daar door te feesten, nou dat ging m voor zuster Kaper niet meer worden, dus slippers gezocht en lekker naar huis gegaan. Das trouwens ook nog wat want er zijn die avond diverse schoenen verdwenen. Ik weet niet wat t is daar, maar mijn schoenen zijn daar gisteravond ook gejat, dus gister op blote voetjes naar huis.... Beetje jammer. Nicole d'r ene slipper weg, Emma d'r pumps verdwenen, heel bijzonder allemaal.

Kort samengevat: ik heb heerlijke feestdagen gehad!!!
 

Ik ben nu ernstig hard aan t bedenken wat ik vanaf oud en nieuw tot nu nog voor gekke dingen uitgespookt heb, maar volgens mij valt dat allemaal erg mee....braaf hè
Oh nee!!! Vergeet t bijna, maar ik heb nieuwjaarsdag nog meegedaan met de nieuwjaarsduik hier. 's Morgens om 10 uur stonden we met een hele ziekenhuisclub bij plaza om mee te doen. Oke eerlijk is eerlijk, m'n maag was t er niet helemaal mee eens, maar dat knapte redelijk op gedurende de zwemtocht. Mét officiële Unox muts natuurlijk!!! Uit t water vandaan een kop snert en punch gehaald. Nou, die snert heb ik na 1 hap laten staan, want dat was toch iets teveel van goede. T viel redelijk stil toen iedereen uit t water was, dus als ziekenhuisploeg hadden we besloten om lekker uit te gaan brakken bij Jibe, mooi strand, lekker windje, gezellige muziek. Was natuurlijk nog hartstikke vroeg voor nieuwjaarsdagbegrippen, dus plek zat. Hopi bon!! We werden verwelkomd met een glas processo. Nou t kostte wat moeite om m weg t krijgen, maar ja, laten staan is zonde. Niet dan!?! Geslaagde dag!


Afgelopen woensdag m'n eerste windsurfles gehad!!!! Dat is echt zo leuk!! Ben weliswaar bont en blauw, m'n knieën zien d'r niet uit en heb vette spierpijn gehad, maar volgende week ga ik weer! Je doet ip een les en daarna moet je gewoon gaan proberen en oefenen. Heb me suf gelachen. Ben denk ik in twee uur tijd een keer of 140 van de plank gelazerd (op m'n zeil, half op m'n plank, zeil op m'n hoofd, gewoon plat op m'n muil op t water....fijn), maar het geeft zo'n kick als je ineens op die plank staat, t zeil vast hebt en de eerste 10 meter vooruit komt. Hopi gaaf!!! Heb ook wel genoeg sinusspoelingen gehad voor de komende 12 jaar, maar ach, who cares!?!
Maandag begin ik met een cursus Papiamento vanuit t ziekenhuis. Ben benieuwd. Wat ik nu spreek en versta, is een beetje te vergelijken met t camping Frans van vroeger….. Denk dat t zeker wel een meerwaarde is om te doen en we gaan met een hele groep van de special en de SEH. Nou, we gaan t zien.
 

Dat was t eigenlijk wel zo' n beetje voor nu. Ik neem nog even een duik en spring straks weer op de bon tuk. De dames hadden t gewonnen met de popquiz en vroegen of ik meeging, had late dienst en heb dus alleen de laatste ronde m'n steentje bijgedragen. Dus zo weer daarmee mee en daarna de zusters van de airport halen!!!Wordt vast een hele leuke week. Jullie gaan t lezen/horen.

 

Ayo