de Sint is er!!

25-11-2013 02:19

Jaja, laat ik beginnen met het allerbelangrijkste nieuws: de Sint is ook op Bonaire gearriveerd!!! Kom daar zo nog ff op terug.

Was weer een drukke week!

Vorig weekend nachtdienst en dinsdag na de nachtdienst door naar de laatste cursusdag van de air ambu. In de ochtend les gekregen over luchtvaartfysiologie en hoe dit toe te passen en waar aan te denken bij het overvliegen van patiënten. Was erg interessant! Al moet ik eerlijk zeggen dat m’n hoofd me even in de steek liet bij de wet van Newton en de wet van Boyle etc. Na het krijgen van een duidelijk voorbeeld vanuit de praktijk was ik er weer. Valt niet mee na de nachtdienst zo op te moeten letten en naarmate de ochtend vorderde werd ik ook wel wat eufoor, dus met een frequente giechel de les doorgebracht. Voor het middagdeel had ik vrijstelling omdat dat over CRM ging en ik daar met de sim veel mee bezig ben. Betekent wel dat ik nu een presentatie moet gaan geven specifiek over simulatie en CRM. Tsja, ik heb een grote mond, maar met dat soort dingen ben ik niet zo’n held. Gaat goedkomen. Dus ik snel naar huis om even een uur of 4 te slapen en dan op tijd terug te zijn voor de certificaatuitreiking en foto. Word ik na twee uur m’n bed uit gebeld (oké, weliswaar op eigen verzoek….maar he pfff dit was wel erg vlot) dat de cursus al klaar was. Dus ik schiet in m’n air ambu pak en vlieg die kant op. Als je daarom die foto ziet en denkt: goh, d’r is wat… Nou dan is t waarschijnlijk t oedeem rond m’n ogen omdat ik m’n bed uit gebeld werd…. Never mind: ik ben nu officieel junior flight nurse!!! Hell yeah, lekker vliegen! Daarna naar huis en snel saté rijgen voor de bbq ’s avonds. De bbq was bij t appartementencomplex van een paar collega’s en t was gezellig druk. Leuke avond gehad, maar om 20uur ging t licht uit. Jeetje mina, ik was kapot. Lekker naar huis en van 9-9 geslapen. Heerlijk!!!

Volgende dag beetje brak van t lange slapen, maar ik had afgesproken om mee te doen met de FOD-walk op de airport. FOD staat voor foreign object debris. Dat houdt in dat je met een groep mensen over de standplaatsen en aprons van de airport gaat lopen en alles wat in de buurt van, of op of naast de rijbaan van de vliegtuigen ligt, opruimt. Dus vuilniszak in de hand en rapen maar! Dit doen ze als gezamenlijk iets met allerlei mensen die iets met de airport te maken hebben om zo bijvoorbeeld hetgeen wat er gebeurd is met de concorde bij Parijs, te voorkomen. Onder het mom van veiligheid zorgen we met elkaar voor. Nou gelukkig was t een minuut of 20 rapen, want je fikte er gewoon weg in je warme air ambu pak. Was wel grappig om te doen en voor een goed doel lijkt me!  ‘s Middags wezen snorkelen. Was weer erg leuk en ook nog 2 roggen gezien!

Ik hou de yoga nog steeds aardig vol. Kwam er van de week alleen wel achter dat ’s morgens sporten op de sportschool en dan ’s avonds yoga niet zo’n hele lekkere combi is. Had m’n ex-buuf al gewaarschuwd dat, wanneer ze bij planking KADENG zou horen, Moby door dr hoeven gezakt zou zijn. Jeetje mina, dacht de volgende ochtend dat ik als popeye wakker zou worden qua spierballen. Kan jullie geruststellen: niet t geval!

Vrijdagavond was er een afscheidsfeest van een van de ziekenhuisartsen die na 2 jaar weer naar Nederland gaat. Daar even heen geweest, was gezellig en daar kreeg ik dus te horen dat de goedheiligman zaterdag om 15 uur aan zou komen. Nou zuster Kaper onverwachts hopi blij, want ik had dagdienst en me inmiddels neergelegd bij t feit dat ie wrs om 11 uur zou komen en ik er dus niet bij kon zijn. Top! Zo gezegd, zo gedaan. Uit de dagdienst naar de boulevard gelopen en met t Bonairiaanse kwartiertje erbij arriveerde de oude man toch echt per boot hier op Bonaire. Veel vrolijke zwarte pieten die aan t dansen en springen waren(respect!!! Ze hielden t een uur of 2 vol in de brandende hitte), muziek en sinterklaasliedjes in t Papiamento. Al die kids helemaal uit hun dak, sommige in dikke tranen, maar over t algemeen een groot feest! Moet er wel bij zeggen dat t leek alsof de goedheiligman op de boot met z’n giechel in een bak talkpoeder was gevallen, maar ach…. Zie foto’s!

’s Avonds was er nog een optreden van de band Rigby (van oa” when earth meets water”) bij Spice. Toch maar even heen gegaan. Was erg rustig, maar wel gezellig. Er is hier een van de collega’s gestart met de uitdrukking/de gewetensvraag: “ als je moest kiezen”. Nou ik lach me helemaal suf over wat voor debiele dingen er verzonnen worden. Tot t meest ziekelijke ooit. Haha, kansloos. Toch maar op tijd naar huis, want ook vanmorgen dagdienst. De bbq van vanavond heb ik even overgeslagen. Tis wel even mooi geweest dit weekend. Ik ga lekker op tijd naar bed. Wederom drukke werkweek in aantocht!!